zondag 23 januari 2011

Aanbieding: week 4


Op de vrijdagavond kwamen we tot ontdekking dat de Cola alweer op was. Aangezien ik niet zonder glas cola de avond door kom, toch nog maar even snel naar de buurtsuper (Rood logo met daarin een grote groene kerstboom) toegereden. Aan de stelling vol met verschillende merken en soorten frisdrank hing een kaartje met de mededeling dat de Pepsi-cola voor 1.99 per twee flessen mee mocht in het boodschappenkarretje. Nou dat viel aan de kassa behoorlijk tegen. Beide flessen werden aangeslagen voor 1.32 per stuk. De Pepsi is in de reclame hoor, gaf ik de cassiere te kennen. Nee, dat gaat pas morgen in, zei het meisje. Het is bedoeld voor week 4, voegde ze er nog aan toe. Wat raar dat het kaartje er dan al bij hangt, zei ik. Dat vond zij ook en bood mij aan om even naar de bedrijfsleider in het magazijn te lopen. Nee, de aanbieding gaat toch echt morgen in, zo kwam ze weer bij mij terug. Ik heb vervolgens de beide flessen omgeruild voor een eigen merk cola van 85 eurocent de fles. Wederom bij de kassa vertrouwde het aardige meisje mij nog toe dat haar baas vandaag best wel chagerijnig was geweest....
Voor mij was deze ervaring weer even een reminder waarom ik niet zo graag bij onze "pas voortdurend op je tellen" buurtsuper kom.

2 opmerkingen:

Hans Verbeek zei

Totdat je oud bent geworden en slecht ter been. Dan is een supermarktje op loopafstand wel handig. ;-)

Herman Folkerts zei

Daar kan ik eerlijk gezegd niets tegen inbrengen, Hans! Scherp opgemerkt.