woensdag 3 maart 2010

De kracht van Twitter

Sinds enkele maanden Twitter ik of het een lieve lust is. Je hebt zo'n uitgesproken mening over Hyves, waar iedereen zijn hele hebben en houwen op zet, wrijft Mieke mij thuis nog eens fijntjes in. Tja, Twitter is toch wel even wat anders, verdedig ik mij. De snelheid waarmee je nu nieuws kunt vergaren via dit medium is enorm. Mieke is en blijft enigszins verbaasd over mijn enthoustiasme voor Twitter. Terwijl ik naar de verkiezingsuitslag zit te kijken heb ik de laptop op mijn schoot en volg de Tweets van Femke, Maurice de Hond en Frits Wester en nog vele anderen.
Frits Wester geeft halverwege de avond de uitslagen van Den Haag door bij 28% van de getelde stemmen. GroenLinks zat daar echter niet bij. Toch nieuwsgierig naar deze uitslag reply ik aan Frits:
@fritswester En hoe zit GroenLinks in het verhaal van Den Haag bij 28% van de stemmen, Frits? Het bleef een minuutje stil en toen volgde het antwoord: @hfolkerts nog geen cijfers van.

Geweldig toch dat de grote Frits Wester je gewoon persoonlijk een antwoord geeft. Overtuigender kan het niet. Dat is dus de kracht van Twitter. Wil je mij ook volgen op Twitter? surf dan naar http://twitter.com/hfolkerts en meld je aan als follower!

Geen opmerkingen: