maandag 1 maart 2010

Het goede werk van Rijkswaterstaat.


Vanmorgen allereerst een emailtje laten uitgaan binnen de Dienst Noord Nederland van Rijkswaterstaat, waarin ik het goede werk van een van weginspecteurs even onder aandacht heb gebracht. Als medewerker van RWS en als bestuurslid van de Dierenbescherming Groningen kon ik dit niet zondermeer voorbij laten gaan. Op de A28 zochten veel meerkoeten tijdens de afgelopen vorstperiode het warme wegdek op van de snelweg. Dit met gevaar voor de weggebruiker en hun eigen leven. Een van de weginspecteurs nam contact op met de hulpdiensten, welke hem geen passende oplossing konden aanreiken om het probleem op te lossen. Daarna maar met de Dierenbescherming gebeld. Deze gaf het advies om een voederplek aan te leggen op een veilige afstand van de snelweg. Tevens leverden zij een grote partij voer, waarmee onze weginspecteur de volgende dagen de meerkoeten kon voederen. Inderdaad, de vogels bleven van de weg af en zagen dagelijks uit naar de gele auto van Rijkswaterstaat die hun trouw kwam bijvoeren. Na de vorstperiode zijn de vogels hun eigen weg weer gegaan en is het probleem zonder ongelukken of dode meerkoeten opgelost. Mijn complimenten voor de spontane en prima samenwerking tussen mijn werkgever RWS en de Dierenbescherming waaraan ik als bestuurder verbonden ben. Ook de weginspecteur verdient dikke hulde in dit verhaal.

Geen opmerkingen: