dinsdag 23 maart 2010

Obamacare en het concept-programma van GL

Gistermiddag met enige spanning afgewacht wat de presentatie van het verkiezingsprogramma van GroenLinks met zich mee zou brengen. Immers vorige week maandag hebben we in het Oost Groninger afdelingenoverleg afgesproken dat Roelfien en ik mandaat hebben om namens de afdelingen Oldambt, Menterwolde, Pekela en Vlagtwedde eventuele wijzigingsamandementen op het programma in te dienen. Ik moet zeggen; de grote lijn spreekt mij zeer aan. Natuurlijk weet ik waar mijn partij voor staat en het is dan ook niet helemaal een verrassing meer. Het zit hem dan ook in de details. Vandaag maar eens aandachtig doorlezen en aantekeningen maken. Misschien nog even contact met Roelfien.
Verder ben ik verheugd over de historische overwinning van Barrack Obama in het congres, alwaar zijn healthcare plannen op spectaculaire wijze zijn aangenomen. Blij omdat het systeem van de anglo-amerikaanse marktordening met haar korte termijn winsten, bonussen en shareholdersvalue, waarbij de intrinsieke waarde van de mens steeds meer ondergeschikt is geworden, op eigen terrein een gevoelige tik heeft opgelopen en vanaf nu op het terrein van de gezondheidszorg meer ruimte biedt aan medemenselijkheid en solidariteit. Gelukkig hebben spoedig vanaf nu miljoenen onverzekerde mensen toegang tot de gezondheidszorg en mogen de verzekeringsmaatschappijen mensen niet zomaar meer uitsluiten. Obama, Yes you can!

Geen opmerkingen: