woensdag 3 maart 2010

Maidenspeech in de raadscommissie BMR

Het zal wellicht niemend zijn opgevallen maar gisteravond was voor mij een bijzonder moment. In de raadscommissie BMR van 2 maart mocht ik namens mijn fractie onze inzichten naar voren brengen over de op te stellen ontwikkelvisie voor de Blauwestad. Mijn eerste openbare optreden in de plaatselijke politiek of zoals het ook wel wordt genoemd; mijn maidenspeech. De daarbij ingebrachte punten waren in grote lijnen:
De reeds ingezette koers van hoogwaardige kwalitatieve woningbouw in de Blauwestad blijven voortzetten. Ook vrije sector huurwoningen hierin opnemen.
Kansen benutten voor duurzame en energie-neutrale bouw.
Het in stand houden van de aanwezige Ecologische Hoogstructuur.
Nieuwe hoogwaardige initiatieven vanuit bijvoorbeeld, de zorg mede mogelijk maken, zoals de wellicht de vestiging van het ziekenhuis aan de A7, welke zoals het lijkt vanuit het centrum van Winschoten verplaatst gaat worden i.v.m ruimtegebrek.
Goede verkeersafwikkeling en ontsluiting van het gebied middels een efficiente OV verbinding en wellicht een eenvoudig transferium t.b.v. centrum Winschoten, ziekenhuis en de woon en recreatiegebieden in de Blauwestad.
Recreatieve initiatieven stimuleren aan de noordzijde van de Blauwestad. Wellicht de opname van een kwalitatief hoge camping in dit gebied nu de stadscamping in Winschoten mogelijk gaat verdwijnen.
De verantwoordelijk wethouder gaf aan de aangereikte bouwstenen in het algemeen bruikbaar te vinden voor de ontwikkelvisie.

Geen opmerkingen: