zaterdag 10 april 2010

Mag ik u vragen, waar kent u mijn moeder van?

Vandaag de Provinciale Algemene Ledenvergadering van GroenLinks gehad. Een belangrijke dag voor mij omdat ik mij kandidaat had gesteld als lid voor de landelijke Partijraad van GroenLinks. Vanzelfsprekend was ik al op tijd aanwezig en voor de gelegenheid had Mieke voor mij een heuse rolstoel met voetensteun geregeld. Ik beleefde daarmee meteen mijn “coming out” als invalide, al heb ik nog steeds goede hoop dat deze status een tijdelijke is. Mieke had mij geïnstalleerd aan de rand van een tafeltje in het nog lege zaaltje, waar slechts een voor mij onbekende man aanwezig was. Zouden we al een bakje koffie kunnen krijgen vroeg ik hem, waarop hij mij antwoordde dat zijn vrouw er al eentje had gehad maar hij zelf ook nog niet. Zitten we hier dan wel bij de goede partij vroeg ik hem nog of is dit toevallig de SGP? Nee, zei de man want dan zouden wij de koffie hebben gehad in plaats van mijn vrouw. Inmiddels nam Mieke afscheid van mij en ze was nog maar amper weer met de auto het parkeerterrein af of de man vroeg mij waar ik zijn moeder dan toch van kende. Vertwijfeld zei ik, zou ik uw moeder dan moeten kennen? Nou, wij vieren hier vandaag dat zij 90 jaar is geworden, gaf de man te kennen. Ooow, antwoordde ik enigszins bedremmeld, dan zit ik hier op het verkeerde feestje. De man moet wel gedacht hebben…., maar nam gelukkig nog wel de moeite om mij binnendoor naar het naast gelegen zaaltje te duwen, waar ik inderdaad moest zijn.
Een efficiënte vergadering meegemaakt waarbij unaniem werd besloten om mijn kandidaatschap om te zetten in een definitief lidmaatschap van de partijraad, waarbij ik wel heb toegezegd er zeker het belang van in te zien om met de overige twee gekozen leden van de partijraad vanuit de provincie Groningen intensief overleg te willen gaan voeren. Ook het verzoek om niet slechts de partijraad als discussieforum te gaan benutten binnen onze partij maar ook daar buiten de ruimte voor discussie te willen creëren, kan mijn warme instemming verkrijgen omdat ik eveneens van mening ben dat GroenLinks een brede discussiepartij behoort te zijn en te blijven.

Geen opmerkingen: